Łożyskowany mechanizm sprężyn skrętnych bramy Beditom zapewnia znacznie lepsze możliwości wyważenia bramy niż w przypadku rozwiązań innych firm gdzie zastosowano sprężyny naciągowe. Przy pomocy sprężyn skrętnych osadzonych na wale możemy w łatwy sposób wyważyć kurtynę bramy tak, aby podczas całego jej ruchu w górę i w dół można było ją łatwo zatrzymać i nie będzie ona opadała ani podnosiła się samoczynnie. Ma to istotne znaczenie w przypadku kiedy wyposażamy naszą bramę w napęd elektryczny - równomierny ruch kurtyny bramy ma wpływ na jego obciążenie a co za tym idzie na trwałość i kulturę pracy całego mechanizmu bramy. Sprężyny skrętne zazwyczaj występują jako para przez co awaria którejś z nich nie powoduje jak w przypadku sprężyn rozciągliwych przekoszenia bramy i jej gwałtownego opadnięcia. Zdarza się, że pęknięcie sprężyny rozciągliwej nie tylko uniemożliwia otwarcie bramy ale kończy się wypadnięciem rolek prowadzących z prowadnic i co więcej całej kurtyny bramy. Taka awaria może mieć przykre następstwa takie jak zniszczenie samochodu czy uraz osoby przebywającej w zasiegu spadającej bramy. Sprężyny skrętne są też rwalsze bo nie podlegają w czasie pracy tak dużym obciążeniom jak rozciągliwe. Dzięki zastosowaniu sprężyn skrętnych bramy Beditom są ciche i doskonale wyważone. Dzięki zaawansowanemu mechanizmowi sprężyn skrętnych, brama Beditom nie wymaga dużej siły do otwarcia czy zamknięcia bez względu na swoje rozmiary.
Zdecydowanie lepszy jest współczynnik przenikania ciepła dla pianki poliuretanowej (zastosowanej w bramach Bediton). Bezfreonowa pianka poliuretanowa jest materiałem o wiele bardziej zaawansowanym technologicznie – wytrzymalszym, nieutleniającym się. Zastosowanie dociepleń styropianowych sprawdza się w przypadku dociepleń ścian budynku ale np. dachy budynków od zewnątrz ociepla się przede wszystkim pianką poliuretanową.
Dla nas nie stanowi to problemu, możemy zamontować różnego rodzaju okna w zakupionej u nas bramie. Posiadamy dokumentację każdej wykonanej przez nas bramy i przez to jesteśmy w stanie określić jakich zmian technicznych będą wymagały aby ich praca pozostała nienaganna. Może się zdarzyć, że konieczna będzie wymiana równoważących sprężyn skrętnych ze względu na to, że po wycięciu otworów i zamontowaniu okien waga całej kurtyny bramy zmieni się na tyle że będzie poza zakresem regulacji czy możliwości przeróbki sprężyn istniejących.
Bramy Beditom spełniaja najostrzejsze kryteria w tym zakresie. Wysoka izolacyjność segmentów, połączeń między segmentami i świetne doszczelnienie całej bramy nie tylko zapewniają bezproblemowość w uzyskaniu certyfikatu ale także zapewniają rzeczywistą energooszczędność budynku. Współczynnik przenikania cieplnego naszych bram wynosi 1,1 – 1,3 W/m2K (w zależności od tego czy w kurtynie bramy są zamontowane okna czy nie). Dla porówniania współczynnik 1,1 W/m2K posiadają tylko okna najlepszych wiodących producentów na rynku i tylko w przypadku droższych modeli.
Bramy Beditom pokryte powłokami malarskimi mogą być malowane tak jak wszystkie powierzchnie stalowe lakierowane z zachowaniem tych samych zasad. Należy pamiętać przy tym o dokładnym oczyszczeniu i zmatowieniu powierzchni, zaszpachlowaniu drobnych rys lub niewielkich wgnieceń i stosowaniu się do zaleceń producenta farby. Ze względu na duże jednolite płaszczyzny doradzamy malowanie natryskowe wykonane przez osobę przeszkoloną odpowiednio w tej technice. W przypadku powierzchni pokrytych powłokami winylowymi (drewnopodobne, ze strukturą woodgrain itp) możemy używać wyłącznie farb przeznaczonych do malowania tego typu powłok. W takim przypadku tracimy jednak oryginalny rysunek powłoki winylowej.
Dla garaży jednostanowiskowych i większości samochodów osobowych wystarczy szerokość bramy 2500 mm. Dla garaży dwustanowiskowych kiedy auta stoją obok siebie, polecamy bramy o szerokości 4800-5000 mm w zależności od rodzaju i przewidywanej wielkości Państwa samochodów.
W przypadku kiedy posiadacie Państwo auto terenowe, minivana lub podobnej wysokości polecamy wykonanie bramy o wysokości w świetle otworu co najmniej 2250 mm. Dla zwykłego auta osobowego zalecana wysokość światła otworu wynosi 2125 mm. Dla większości aut dostawczych należy przewidzieć wysokość wjazdu w świetle otworu minimum 2500 mm. Pamiętajmy też, że produkowane modele samochodów z biegiem czasu stają się coraz większe. Jeżeli decydujecie się Państwo na budowę garażu czy wymianę bramy trzeba wziąć pod uwagę, że Brama Beditom będzie służyła znacznie dłużej niż trwa przeciętny czas eksploatacji jednego czy dwóch lub trzech kolejnych samochodów.
Dotychczas standardem wysokości bramy był wymiar 2,125 m. Wystarcza on w zupełności do standardowych limuzyn i kombi. Jeśli planujecie Państwo w najbliższym czasie kupić terenówkę, minivana lub SUV-a, to lepiej na wszelki wypadek zdecydować się na wysokość bramy 2,250 lub nawet 2,375 m. Jeśli w grę wchodzi samochód dostawczy, to niezbędna będzie wysokość 2,5 m.
Oferujemy kilka rozwiazań prowadzeń kurtyny bramy. Standardowo wymagane jest 30 cm wolnego nadproża. W tym wariancie sprężyny skrętne mocowane są do nadproża i nie ma problemów z wyposażeniem bramy w dowolny wystarczający dla niej napęd elektryczny. W przypadku kiedy zachodzi taka potrzeba możemy wykonać bramę w systemie dla obniżonego nadproża nawet do 10 cm. i ciągle będzie można użyć napędu elektrycznego do jej otwierania i zamykania.
Moc napędu dobieramy w zależności od wielkości bramy i rodzaju prowadzenia. Ponieważ bramy Beditom są doskonale wyważone siła jaka jest potrzebna do ich otwarcia wynosi 2-4 kg (siła jaką bez wysiłku otwieramy bramę jedną ręką), można więc, zastosować dowolny napęd elektryczny dowolnego producenta zgodnie z jego wymaganiami dotyczącymi wymiarów bramy.
Brama dostosowana jest ściśle do otworu wjazu do garażu dlatego najlepiej jest zamontować bramę w garażu otynkowanym z gotową posadzką. Należy również zwrócić uwagę czy nie ma przeszkód (typu belka stropowa, rura kanalizacyjna) pod sufitem które nie pozwoliłyby na otwarcie bramy bądź utrudniłyby zamocowanie prowadzeń poziomych. Pamiętajmy o położeniu okien i drzwi w bocznych ścianach garażu czy nie będą one ze względu na przestrzeń potrzebna do ich otwarcia przeszkadzały w prawidłowym mocowaniu prowadzeń poziomych i w ruchu kutryny bramy która przesuwa się poziomo pod sufitem. Należy znać położenie przewodów podtynkowych i nie powinny one przebiegać w miejscach mocowania prowadzeń i mechanizmów bramy. W przypadku garażu niewykończonego montaż oczywiście jest możliwy trzeba jednak zwrócić uwagę na to żeby ekipa murarska wyraźnie oznaczyła końcowy poziom planowanej posadzki (łącznie z kaflam jeśli będą). Otwór nieotynkowany powinien być prosty we wszystkich płaszczyznach oraz należy znać przewidywaną grubość ocieplenia wewnętrznych płaszczyzn otworu garażowego. Ważne jest aby po ukończeniu prac tynkarskich i związanych z dociepleniem budynku skorzystać z autoryzowanego serwisu w celu końcowej regulacji bramy.
Po złożeniu zamówienia i wykonaniu bramy przeznaczonej specjalnie dla Państwa umawiamy się na termin montażu. W przypadku bram garażowych montaż trwa zwykle około 2-4 godzin w zależności od warunków takich jak: dostępność energii, stan otworu garażowego, obecność posadzki itd. oraz w zależności od ilości wyposażenia dodatkowego czy brama jest wyposażona w napęd elektryczny. Po wykonaniu montażu następuje kontrola poprawności działania oraz kontrola działania wszelkiego rodzaju zabezpieczeń chroniących przed wypadkami. W tym momencie ekipa monterska ma obowiązek zwrócić się do inwestora – użytkownika oraz udzielić mu krótkiej instrukcji użytkowania oraz przekazać kartę gwarancyjną wraz kartą przeglądów i instrukcje użytkowania. Montaż zakończony jest podpisaniem dwustronnego protokołu odbioru montażu. Od tej chwili brama dopuszczona jest do użytkowania i objęta gwarancją.
Bramy Beditom nie wymagają szczególnych zabiegów ze strony użytkownika poza czynnościami polegającymi na zwykłym utrzymaniu segmentów bramy w czystości i zadbaniu o to, aby elementy mechaniczne ze sobą współpracujące jak w każdym innym urządzeniu były wolne od brudu i lekko przesmarowane powszechnie dostępnymi preparatami smarnymi w spray'u. Ze względu na typowy cykl budowy i wieloletnie doświadczenie w produkcji i montażu bram segmentowych w przypadku bram garażowych, wymagamy 1 przeglądu gwarancyjnego w pierwszym roku eksploatacji. Wiemy, że w warunkach budowy bramy są narażone na szczególnie ciężkie warunki pracy w bardzo niesprzyjającym elementom mechanicznym środowisku - pył cementowy, tynkowanie i cekolowanie pomieszczeń, wykonywanie posadzek itp.
Po zakończeniu tego typu prac na budowie konieczny jest profesjonalny serwis i doregulowanie bramy do stanu rzeczywistego, a nie jak to najczęściej miało miejsce podczas montażu do założonego (np. zmieniła się o kilka mm wysokość posadzki). Wymagana jest też kontrola wyważenia bramy i skuteczności działania wszelkiego rodzaju zabezpieczeń mechanicznych i elektrycznych które nie są przystosowane do pracy np. w warunkach dużego zapylenia pyłem gipsowym powstałym podczas cekolowania pomieszczenia. Wysoka jakość i rozwiązania techniczne bram Beditom sprawiają, że spowodowane takimi zjawiskami niedomagania w pracy bramy najczęściej nie zostają nawet dostrzeżone przez użytkownika. Niestety, nie pozostają one bez wpływu na trwałość i komfort użytkowania w późniejszych latach.
Oczywiście tak. Znając numer RAL koloru - w przypadku stolarki malowanej wykonamy dla Państwa bramę w tym samym lub odpowiednim kolorze. Pamiętajmy, że inaczej wyglądają kolory na dużych płaszczyznach takich jak brama a inaczej np. na wąskiej ramie okna – wygląd tego samego koloru zależy od struktury powierzchni (np. gładka, satynowa itp) i rodzaju oświetlenia. Jeśli posiadacie Państwo stolarkę drewnianą bądź okleinowaną to nasza bogata paleta wzorów i oklein pozwoli dobrać odpowiedni wzór do stolarki i zgodnie z Państwa oczekiwaniami.